המדריך למיניות ומשפחה

כל מה שצריך לדעת עבור המשפחה שלך

פיזיותרפיה לרצפת האגן

אני פוגשת אותם הרבה בקליניקה, לרוב, הן מגיעות בגלל סיבה אחרת לחלוטין, חלק כי הן רוצות לחזק את הגוף לאחר לידה, חלק רק כדי לבדוק שהכל חזר למצב תקין, חלק בכלל הגיע כי חברה או קרובת משפחה אמרה לה שכדאי.

במסגרת השיחה הראשונה אני תמיד אעלה את השאלה האם יש כאב ביחסי אישות? כן, זו שאלה אישית, אולי מביכה, אבל התשובה עליה כל כך חשובה. כיום שישנן כל כך הרבה נשים שמסתובבות עם כאב, וחושבות שזה דבר תקין, ברור מאליו, או לחילופין שמשהו אצלן פגום וחסר תקנה. אז בואו נעשה קצת סדר:

מיתוס: זה תקין שיחסי אישות כואבים לאחר לידה.

עובדה: בואו ונבין משהו, כאב זה לא דבר תקין. הוא בא לסמן לנו משהו.

כאב לאחר לידה הינו שכיח, כ-50% מהנשים יסהלו מכאב ביחסי אישות בתקופה של 6-8 שבועות לאחר לידה. כ1/3 מהנשים ימשיכו לחוות כאב גם לאחר 3 חודשים מהלידה.

אז שוב,
שכיח? כן. תקין? לא.

 

באופן כללי במידה ואישה חווה כאב מתמשך  ביחסי אישות לאחר לידה יש צורך לבדוק מה הסיבה לכך ומה הכאב מנסה לומר לנו. יכולות להיות סיבות שונות ומגוונות לכאב כזה: לפעמים הסיבה יכולה להיות הורמונאלית, בנשים מניקות, בעיקר, יש ירידה דרמטית ברמות האסטרוגן בגוף מה שגורם לרקמת הנרתיק להפוך לדקיקה יותר ויבשה יותר ולכן רגישה יותר. במקרה זה טיפול הורמונאלי מקומי כגון קרם אובסטין או וגיפם, יביא לפתרון מהיר ויעיל לבעיה.

סיבה נוספת שיכולה לגרום לכאב היא בנשים שעברו חתך יזום בלידה  או נוצרו קרעים ספונטניים שנתפרו, במצב כזה ברור שהאזור רגיש, מתוח ופחות גמיש. בנוסף נוצרת הרבה פעמים רקמת צלקת שיכולה לגרום לכאב.

סיבות נוספות לכאב ביחסי אישות  יכולות להיות פגיעה בעצבים שעוברים באזור, או מתח שרירי מוגבר בשרירי רצפת האגן בשל חולשה או פחד מכאב.

במידה ועברו 6-8 שבועות לאחר הלידה ואת עדיין חווה כאבים באזור בזמן יחסי אישות  מומלץ להגיע ולהיבדק על ידי רופאת הנשים ופיזיותרפיסטית רצפת אגן.

אין שום סיבה לכאוב.

במסגרת המרכז למשפחה ניתן לשלב טיפול פיזי ורגשי גם יחד וכך לקבל מעטפת טיפולית מיטבית והוליסטית.

 

בת ציון סינוואני-פיזיותרפיסטית לרצפת האגן, מטפלת במרכז משפחה כפר סבא מבית המכון הישראלי למשפחה

קורסים, סדנאות והכשרות

בהכשרות שלנו קורה הדבר האמיתי! פיתוח שפה, תוכן ותהליכים הבונים מיניות בריאה שפה רגשית מיומנויות תקשורת ומרחב בטוח. הכשרות לאנשי מקצוע, הורים, צוותי חינוך וילדים

הקו החם ומרכזי הטיפול

אנו מעניקים טיפול איכותי ומותאם תרבותית הכולל מקצועיות ואחריות תורנית בלתי מתפשרות

יש לכם שאלה?
כתבו לנו!